tisdag 26 april 2011

Ärenden på stan

Fasen så jobbigt det är att måsta in till stan och gå runt på olika affärer. Idag hade jag världstur och fick sällskap av fina Anna så det blev ju genast mycket trevligt. Men jag blir verkligen helt knäckt av att gå runt där och jag känner nu att det är grymt skönt att det enda ärende jag behöver göra innan Smulan kommer ut är att hämta barnvagnen. Men det blir nog bara en snabbis in på barnenshus för att betala den och sedan lasta in i bilen.

Det som skulle göras idag var att köpa springskor till Folke. Ny deo och hårsnoddar till mig och gärna ett par sköna mjukisar också. Gå på banken och lägga om mitt pensionssparande. Köpa solkräm till Folke. Och inhandla några plagg till Smulan. Samt umgås och fika med Anna så klart!!

Deo från rosenserien, utan aluminium och alkohol. Hoppas att den är lika bra som Dr. Hauschka deon jag har haft innan. Den var slut så jag fick lov att prova någon annan denna gång.


Solkräm till Folke från Grön Gåva. Tänker smörja mig själv med denna också.



Gratisbodyn och byxor som matchar till från Kappahls ekologiska babysortiment Newbie.
 Det kom med ett tvåpack pyjamas till bebis också. Och springskorna tog grabben på sig redan ute så de han inte ens in i huset. Ärendet på banken tog en evighet och jag var nära på att strunta i det, men jag härdade ut och nu är det fixat också. Det känns helt fantastiskt skönt att jag förmodligen inte behöver sätta min fot på dessa gator på ett bra tag nu.

2 kommentarer:

  1. Tack för en härlig blogg....=) Va fina saker du köpt. Jag tänkte ge dig ett annat bra tips på solkräm och det är från Proderm...det är en solmousse som inte kladdar alls och den är riktigt bra. Finns en speciell för kids...http://www.facebook.com/home.php#!/proderm Kolla in dem här. Ha en fin dag! Sophie

    SvaraRadera
  2. Sophie - Tack för tipset! Ska kolla upp. Ha en fin dag du också!

    SvaraRadera