måndag 18 april 2011

Hej bloggen

Jag har inte bloggat för att jag inte ids. Har varit lite mer praktiskt istället så jag är som bara less. Sov illa i natt och har rätt så ont i ryggen. Har lagt alla bebiskläder i ordning och bestämt exakt vad vi ska ha i BB-väskan. Legat med FormFix kudden och läst tidningar i sängen. Tampats med trotsig treåring. Rensat gräsmattan från Villes nr 2, som töat fram. Och vräkt i mig en stor tallrik glass. Fixat och donat med föräldraledigheten. Bestämt att Folke ska vara ledig från förskolan lääänge. Slängt bort en massa skräp och tvättat en massa tvätt....
Ska nog äta en macka och kolla på lite tv nu.

6 kommentarer:

  1. Hur lång tid innan bör man planera föräldraledigheten? Är det dags att börja kolla på det snart kanske?
    Jag känner mig också less.

    SvaraRadera
  2. Min fina lisa! Snart! Snart är det över.
    Hur länge ska folke vara hemma?

    SvaraRadera
  3. Susanna - Det beror väl lite på hur man tänker göra. Eftersom vi ska vara lediga samtidigt så ville vi få ordning och reda på allt så vi inte står utan pengar så länge. Har man otur så kan ju FK dra ut på det mesta. Har för mig att jag inte fick ett öre från FK förrän Folke var 2 månader och det var ju inte så kul.

    SvaraRadera
  4. Linda - Han ska vara hemma minst till första september. Sen får vi se hur det känns då. Han har ju sin grupp som har gympa och naturkul och det älskar han att vara med på. Så jag kan tänka mig att det kanske blir ett beök i veckan under hösten iaf.... men inget är skrivet i sten.

    SvaraRadera
  5. Jag fattar inte hur de kan vara så långsamma. Fattar de inte att de fuckar upp folks liv? Jag menar, vad gör man när räkningarna skall betalas om man inte fått pengar på två månader och inte har någon buffert att ta ifrån? Långt ifrån alla människor har ju råd att spara ihop till en sådan liksom...

    SvaraRadera
  6. Susanna - Ja det är hemskt egentligen. Tack och lov har det alltid gått jättesnabbt för R att få sina pengar så det finns väl undantag. Man får ju vara glad att vi tänker så pass att vi har sparat ihop nu innan ifall det skulle trilskas.

    SvaraRadera