söndag 10 april 2011

Jösses vi har ett berg och en sjö i vardagsrummet!

Hörnet där skrivbordet stod. Där var det en mindre sjö. Lagomt kul!

Ingången till resten av huset som är igenplastad och väggen där tv'n stod.


Berget som var lite väl stort och jag som har snygg form i megastor jacka.

Ja, detta var vad som visade sig under golvet. Och det framkallar ju lite blandade känslor. Insikten av att det kommer att ta bra mycket längre tid att få detta klart, men också insikten av att det kommer att bli otroligt bra och fräscht när det är klart. Frågan är bara hur vi ska lösa detta?? Den lilla sjön behöver dräneras bort och berget måste minska i höjd för att vi ska kunna få plats med golv och isolering, två moment som inte görs på en dag direkt. Jajja, vi får fundera lite och återkomma i ärendet.

6 kommentarer:

  1. Men fy vad jobbigt! Jag hoppas det ordnar sig smidigt trots allt.

    SvaraRadera
  2. Här hade ni behövt min pappa. Han jobbar med sånt där.

    SvaraRadera
  3. Susanna - Ja det ordnar sig. Synd bara att det var lite värre än vad vi trodde. (ska i ärlighetens namn inte säga att jag är förvånad, jag har sagt det i flera år att det skulle se ut såhär. lite därför jag har velat skjuta på det in i det sista också).

    SvaraRadera
  4. Linda - Jobbar med vaddå?

    SvaraRadera
  5. Hoppas verkligen att allt löser sig på bästa sätt!!!! Hoppas magen och kroppen mår bra. Sara & Tyra

    SvaraRadera
  6. Sara - Det är nog inga problem. Det är bara att det blev ett lite större projekt än väntat. Sen att vi måste bestämma om vi ska gjuta eller fortsätta ha torpargrund.....vela, vela, vela. R har redan börjat bila bort bitar av berget och det kommer förmodligen att komma hit en liten grävare snart så vi kan dränera bort vattnet. =) Jag mår rätt så okej, har i princip lika ont men är glad ändå! =O)

    SvaraRadera