tisdag 5 april 2011

Till doktorn igen

Jag fick ju tillbaka mitt sjukintyg från försäkringskassan, det dög tydligen inte. Har nu varit hos doktorn idag och han har undersökt mig på lite knasigt sätt. Om man, som jag, inte har ett fast jobb är det sjukt svårt att bli sjukskriven. Det betyder att det får inte finnas ett hopp om att överhuvudtaget kunna göra något mer än typ andas, äta och gå på toa ifall man vill bli sjukskriven på riktigt längre än en vecka.

Så nu har det mätats exakt hur många grader jag kan luta och böja mig åt alla håll, samt bedömt min gång och mitt sätt att ta mig fram över ett golv. Och även kartlagt med tryck på kroppen exakt var det gör ont och hur ont det gör. (det hemska är att jag är mycket mer handikappad än vad jag trodde själv och jag har ont på fler ställen än vad jag visste själv). Så nu får vi väl se vad försäkringskassan tycker om detta, ska bli spännande! Måste bara säga att det är så otroligt skönt att få komma till en människa som verkligen förstår och gör så gott han kan för att hjälpa mig. Han är bra snäll den där doktorn!

6 kommentarer:

  1. Åh morr, försäkringskassan.... =(

    SvaraRadera
  2. Ja, fast det är lite komiskt då till och med läkaren tycker att det är tramsigt att måste hålla på såhär. Det var nästan så han tyckte det var pinsamt.

    SvaraRadera
  3. Jäkla Försäkringskassan! Att de alltid skall krångla. Håller tummarna att det går bättre den här gången.

    SvaraRadera
  4. skönt med en doktor som tar en på allvar, men trist med fk. jag väntar också på besked om min sjukskrivning, ska bli intressant :)

    SvaraRadera
  5. killmamman - Mm, mycket tacksam över att vi har en sån snäll och förstående läkare på vår VC. Håller tummarna för att det ska gå vägen för dig!

    SvaraRadera