tisdag 19 april 2011

Stöd för mage och rygg efter graviditet - Belly Bandit


Jag har beställt och fått hem en gördel att ha runt midjan efter bebisen har kommit ut. Har funderat på detta ett tag då man läst så mycket om mammor med slanka figurer snabbt efter förlossning. Har en vän som provade just denna gördel (Belly Bandit) och hon berättade att det var så skönt med stödet just runt midjan. Både för rygg och magmuskler. Jag minns ju själv att jag alltid kände mig väldigt trött i nedre delen av ryggen när Folke var nyfödd då jag satt och var ute och gick. Min mage drog ihop sig rätt snabbt den gången, men jag kan tänka mig att den är lite slappare denna gång. Då jag upptäckte att det fanns en variant som var lite mer EKO-vänlig i bambu tyg så tänkte jag att det kan nog bli bra. Eftersom man ska ha den så mycket som möjligt första veckorna och då är det ju skönt om den är mjuk och len mot kroppen. Samt att bambu är antibakteriellt och jag har en svag aning om att jag kommer att svettas en hel del. Det står också att just denna av bambu är perfekt till snittade och lite mer känsliga mammor. Jag kommer nog inte att behöva bli snittad, men lite käsnlig är jag allt. Det ska bli jättekul att få testa den sedan. Här kan man läsa mer om just den Belly Bandit jag beställde.

I det lilla paketet låg även en miniskötväska i härliga färger samt några godisar. Lyckan blir lätt total för en trött och sötsugen gravid. Den lilla skötväskan är supersmart designad och passar precis till några blöjor och tvättlappar. Perfekt om man bara ska ut en snabbis med bärselen eller om man bara vill ha med något litet på vagnen.

Tusen tack till My Little Star för bra service och den fina presenten!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar