onsdag 27 april 2011

Näst sista (eller kanske sista) kollen hos barnmorskan

Idag var det dags att kolla läget hos barnmorskan igen. Tycker verkligen att vi har fått en kanoners BM på vår vårdcentral. Hon har väldigt bra koll på det mesta och hon är trevlig och lugn. Idag var blodtrycket lite högre och låg på 125/85. Blodvärdet var på 120 och jag ska fortsätta med järntabletterna. Har börjat känna mig lite tung och det visade sig att jag gått upp hela 8kg nu. Är egentligen inte så förvånad då jag ätit som en häst de senaste veckorna. Sf måttet låg på 34 cm och Smulans hjärta slog 144 slag i minuten. Det är så otroligt skönt att veta att allt är bra och som det ska. Bebisen har inte fixerat sig ännu, men ligger väldigt lågt och räknas som ruckbar. (Folke fixerade sig nog inte förrän vattnet gick, så det är inte så konstigt att denna bebis inte sitter fast än). Annars så tycker jag nog att allt känns lite bättre. Fogarna gör lika ont, men det är stabilare nu då bebisen har sjunkit ned så pass mycket. Jag har mycket lättare att andas och äta och lider inte lika mycket av halsbrännan. Tycker också att jag sover bättre nu. Vet inte om det beror på att bebis hållerfogarna på plats eller om det är spikmattan som gör det, förmodligen en kombination. Bokade in ett besök till om två veckor så får vi se om jag dyker upp eller inte.

Vecka 38, bild från igår då magen var 37+2.

4 kommentarer:

  1. Tack snällis! Börjar känna mig en aning svullen och tung nu. Den här varma påsekn har tagit ut sin rätt. Men jag ska inte klaga, det är ändå härligt!!

    SvaraRadera
  2. Åh så fin klänning!
    Vi måste vara ungefär lika långt gångna, jag har bf 10 maj. Spikmatta är fantastiskt förresten, jag har också tagit fram min igen, och upplever att jag somnar lättare när jag legat på den ett tag. Jag har inte tänkt på att det kunde vara igångsättande - är det så så känner jag bara att det är ett plus just nu :)

    SvaraRadera
  3. Lena - Tack! Klänningen är från H&M och väldigt tunn och skön i värmen. BF för vår Smula är den 14'e maj. Jag känner också att det skulle vara helt okej ifall spikmattan skulle sätta igång förlossningen just nu. Gick över tre dar med sonen och då var han en rejäl unge, så jag tror nog att det skulle vara helt ok om det hände något några dar innan BF denna gång.

    SvaraRadera