tisdag 14 juni 2011

Insikt och magknip

Om jag ska komma iväg någonstans ensam med båda barnen just nu så måste det bli efter lunch. Ja det är dagens insikt. Det är då jag få deras mat och sovklockor synkade med varandra. Då kan det finnas en lucka på ca tre timmar där lillan sover gott och är nymatad och nybytt, och storebrollan har klämt i sig lunch och är på bra humör. Men det är mycket som ska klaffa för att detta ska funka. Tack och lov så behöver jag inte vara ensam speciellt ofta än så länge. För med en viljestark och busig treåring så kan allt bli lite väl spännande och dramatiskt ibland. Har dock lyckats åka ensam med båda barnen och shoppat sandaler och springskor till den äldre utan större problem, så jag ska nog klara upp det här med att komma mig iväg på saker snart.

En trist sak jag kan berätta är att Flora haft lite magknip de två senaste nätterna. Men jag är så tacksam över att hon är så cool. Hon ligger och pustar, gormar lite och gympar. Tyvärr blir det inte mycket sömn för varken mig eller henne, men det får man tåla. Håller tummarna för att det röckar till sig ikväll och att vi kommer att sova som stockar båda två kommande natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar