tisdag 21 juni 2011

Babykläder


Idag har jag roat mig med att sortera en hel flyttkartong med babykläder från då Folke var bebis. Flora växer så det knakar och kommer strax att behöva gå upp en storlek och då är det ju bra att veta vad som finns hemma redan. Passade då på att sortera bort en massa plagg som jag vet att vi inte kommer att använda. Frågan är bara vad man ska göra med dessa kläder? Ska man sälja dem för en billig slant eller ska man skänka bort dem till någon? Förslag?

Men jag måste säga att det är grymt skönt att få rensa bort saker och få lite extra plats. Konstigt att man bor i ett hus och man tycker att det är trångt! Nu eftersom Flora växer ur prylar och kläder tänker vi göra oss av med baby/barnsakerna eftersom. Jag känner mig verkligen helnöjd med två barn. Och det kommer att bli otroligt mycket plats att förvara saker på när vi får bort alla småbarnsprylar. För jösses vilka mängder av kläder Folke hade som bebis. Sen tar ju spjälsäng, gåstol, babysitter, babygym m.m. så stor plats.

Tänker självklart spara lite kläder från båda barnen, för att ha som minne. Men det räcker ju med några enstaka plagg.

2 kommentarer:

  1. Jag hade sparat massa kläder från Tyra och när jag började plocka fram inför lilys ankomst rensade jag rejält och ställde mig frågan varför jag sparat så enormt mycket som jag nog innerst inne visste att jag inte skulle använda. Jag har haft lite separationsångest från allt som Tyra haft tror jag:) kram Sara

    SvaraRadera
  2. Ja, vi har ju dessutom en massa kläder som verkligen inte stämmer enligt säsong. Dessutom fick vi enorma mängder av kläder som är (enligt mig) på tok för opraktiska och osköna på en bebis som vi aldrig en använde på Folke. Fattar verkligen inte varför jag sparade det...

    SvaraRadera