onsdag 14 september 2011

Nuxe deo


Testar en ny deo igen. Eftersom jag inte vill få i mig onödig skit och jag dessutom ammar så använder jag deodoranter som är utan aluminium och alkohol och med så naturligt innehåll som möjligt. Jah sevttas väldigt mycket just då jag ammar och behöver en deo som göra att jag inte stinker. Har testat bla Dr. Hauschka, Rosenserien och Utrekram. Hittills tycker jag att Rosenserien har varit bäst, men jag är inte överförtjust i doften på den.

Så nu tänker jag prova denna deo från Nuxe.

"Denna deodorant är alkoholfri och innehåller inga aluminiumsalter. Den lämnar inte fläckar på kläderna och ger 24-timmars skydd. Dess uppfriskande, energigivande doft gör den till ett rent nöje att använda.


Den neutraliserar lukt, medan brasiliansk Mimosa och minskar överdriven svettning samt absorberar fukt. Kombinationen av Aloe Vera, bambu och Mourera fluviatilis lugnar och mjukar upp alla hudtyper, även efter hårborttagning.


•Dermatologiskt testad.
•Passar både kvinnor och män.
•98 % ingredienser av naturligt ursprung.
•Utan parabener, mineraloljor, syntetiska färgämnen och animaliska ingredienser.
Innehåll: 50 ml"

Saxat härifrån: http://eleven.se/nuxe-tonific-deodorant-24h-protection-12531.html



2 kommentarer:

  1. Säg till om den funkar bra. Jag tål inte "tradionella" deodoranter och vill inte heller använda dem när jag ammar. Jag har testat en med aloevera som var bedrövligt dålig. Sen har jag kört Urtekrams med citrondoft och den är lite ofräch i lukten tycker jag och prövade deras oparfymerade men den är inte lika effektiv. Rosen seriens är också helt naturlig? Vad luktar den? Värt att pröva?

    SvaraRadera
  2. Rosenseriens deo luktar lite som en oparfymerad lotion. Lite som lactasyd kanske. Svårt att förklara... den luktar inte så mycket helt enkelt. Den är mild och bra och det är en stor förpackning som räcker länge. Absolut värd att testa om man är lite känslig.

    SvaraRadera