tisdag 6 september 2011

Jorå, älgjakt och förskolan

Jag är kvar.... har bara haft lite att göra och sömnbrist. Då man har sömnbrist så blir helt plötsligt det lilla man skulle göra så mycket. Men annars är det bra! Har haft en fin helg och fått vara med på kompis barndop. Nu har dessutom Folke fått vara på förskolan och R är på älgjakt.

Ja, det är ju så att Folke har rätt att vara 15 timmar i veckan på förskolan nu då vi är föräldralediga med Flora. Han har börjat längta efter vissa kompisar så mycket så jag har helt enkelt låtit honom få gå till förskolan nu. Han är mycket nöjd och glad och tycker att jag hämtat hem honom alldeles för tidigt. Vi får se om vi orkar ha honom där så mycket. Men jag tycker att det är bra för honom att han får vara med sina vänner och uppleva allt skoj som de gör med "gruppen". Idag hade de haft rytmik och imorgon ska de ut i skogen. Jomen lite avundsjuk blir man ju. Jag och Flora har fått suttit ensamma och haft det ganska mysigt, men huset känns väldigt tomt utan storebrollan.

Och ja, i det här hemmet är vi för jakt. Vi är köttätare och vi tycker att det finns inget bättre kött än det som bott fridfullt ute i skogen hela livet och som slipper plågas. Ekologiskt och smakrikt, innehåller inga tillsatser.



6 kommentarer:

  1. Ååh, jag älskar älgkött! :) Höstjakten är toppen! :):) Winwin liksom.

    SvaraRadera
  2. Ja det är gott och lättlagat. Tråkigt väder bara såhär de första dagarna. H¨åller tummarna för fint till helgen. =)

    SvaraRadera
  3. Hej igen :) tack för din kommentar på bloggen kom faktiskt inte ihåg om jag redan svarat en gång. Tänkte bara säga tack för tipsen och efter att jag fick låna en pocketblöja av en vän så finns numera några Happy Heinys i min ägo som jag tycker funkar bra. Håller med dig om jakten och den där trotsboken ska jag också införskaffa. Ha en bra dag. Hälsningar Anna-Ida

    SvaraRadera
  4. Åh älgkött... Fy. Jag är så less på just älgkött. Visst är jag bortskämd! Skulle gärna byta ut allt vår älgkött till goda fläskfiléer istället :)))

    Men du, jag tycker det är toppen att Folke får va på förskolan nu då han börjat längta efter sina kompisar där. Såklart ni saknar honom. Han saknar säkert er oxå, men det är nog viktigt med hans "egentid" oxå då han växer och blir äldre nu. Ni får mysa som tusan på eftermiddagarna istället. Freja älskar sin förskola. Eller rättare sagt, hon älskar sina vänner där. Jag ser riktigt hur hon utvecklas vecka för vecka, händer mkt nu. En spännande tid! :) Kram till mina favorit Ö-vikare!

    SvaraRadera
  5. Anna-Ida - Vad kul att det funkar! Här varvar vi våra gamla BumGenius med våra nyare poops blöjor.

    SvaraRadera
  6. Linda - Jag förstår att man blir less tillslut. Men det är så jedra gött att finna i frysen. Hellre less på någon än att det inte finns alls. =)

    Angående förskolan så ska vi försöka ha honom där iaf 10 timmar (två dagar) så han får vara med i sin "grupp". De har så otroligt skoj. Det enda som är drygt är att jag måste ställa väckaren då jag har två barn (och en mamma) som sover länge på mornarna. Det är så mysigt att ligga och dra sig tillsammans med två goklumpar!

    SvaraRadera