torsdag 18 augusti 2011

Poops blöjor


Långt innan Flora föddes fick vi ett gäng blöjor av Jane som har Poops. Vi testade dem på sonen på natten då och jag tycker att de funkade helt okej. Har nu testat dem på Flora och jag måste säga att dem är jättebra. De suger upp allt som kommer i blöjan väldigt snabbt och bra. Den mjuka bambufrottén håller hennes hud i bra skick. Det enda jag kan anmärka på just nu är att de är ganska stora i storleken. Har dem på minsta knäppningen nu och Flora väger runt 6 kilo. Så på en nyfödd blir dem lite klumpiga, men å andra sidan så kan man ju ha dem tills barnet slutat med blöja helt och hållet. Så för er som söker en enkel och prisvärd tygblöja, prova dessa.

2 kommentarer:

  1. Hej!! Jag har också köpt Poops! blöjor till vår son. Fast han väger över fyra kilo nu känns de lite för stora. Främst mellan benen där det blir ganska mycket tyg så han får ha benen rakt ut. Men han är bara lite mer än två veckor nu så snart ska de väl gå på! Längtar efter att sluta med de otäcka engångsblöjorna till förmån för mjuka fina poopsblöjor!

    Hälsningar
    Emma (emmasnotskal.wordpress.com)

    SvaraRadera
  2. Hej Emma!
    Ja poops-blöjorna är ju lite stora, men det är ju också en vanesak. Engångsblöjor är smidigare än tygisar, det kan man inte komma ifrån. Men poops-blöjorna är ju så pass mjuka och smidiga i tyget att jag tycker inte det stör. Har ju andra tygisar här hemma som är lite mindre, men behöver fler inlägg så de blir liksom lika fylliga i grenen ändå. Du ska se om några veckor till så kommer det att funka bättre på din son.De växer ju så snabbt! =)

    SvaraRadera