måndag 15 juni 2009

En regning dag

Idag har det verkligen spöregnat. Jag är otroligt glad jag hann lägga på fiberduken på landet. På förmiddagen skurade jag golven och efter lunch tog jag på mig regnstället och drog med mig hunden i skogen nån timme. Det regnande så man nästan inte såg något och min kära hund verkligen älskade det. Han flyger fram som en svart säl genom alla diken och pölar fram och tillbaka på stigen och några kvicka stopp för att visa matte lite uppskattning. Snacka om ett blötdjur! Men det är rätt skönt att han far fram som en galning då man väl är ute en sån här dag, för då sover han i hallen resten av dagen och man slipper dra på sig ett genomsurt regnställ igen. Nu är det kakbak på gång, choclatchiplime cookies. Mumma!

3 kommentarer:

  1. Ha, ha, raka motsatsn till Lotus då! Vi har fått ställa ut honompå gräset dessaregninga dagar och efter att han snabbt tömt båsan på ett och samma ställe drar han in igen.

    SvaraRadera
  2. Malin - Precis sådär var ju förra hunden. Han sprang och gömde sig då det var dags att gå ut. Det var så synd om honom! Måste erkänna att det var ganska skönt. Men då man ser sin nuvarande hund som älskar allt regn så blir man lite mer motiverad själv att gå ut också.

    SvaraRadera
  3. Ibland brukar jag tänka att vi skulle vara lite mer som labradorerna, vi också. Tänk så roligt vi skulle ha det i livet då och vad bra vi skulle må. Om man kan bli så där glad av en vanlig liten vattenpöl, menar jag...
    Brorsan och morsan hälsar till Ville!

    SvaraRadera