fredag 12 juni 2009

Ändrade planer

Helt plötsligt blev det finväder. Runt 20 grader varmt och sol. Så det var ju bara att kasta sig ut och börja pilla med frön och gräva i landet. Jo nu har det äntligen blvit av. Det är sått i landet och jag håller tummarna för att det kommande regnet inte förstör utan ger växtkraft. I landet ligger redan potatis, så nu var det dags för ärtorna och morötterna. Plus en massa sommarblommor som man kan göra fina buketter av sedan.





Att påta i trädgården är en av mina absoluta favoritsysslor så jag fick så mycket energi att jag gav mig på en nästan helt igenväxt rabatt och så satte jag min spikklubba i en hink. Allt detta till ljudet av sågande och hammrande på en ny kompost som kära sambon håller på med.



1 kommentar:

  1. Men herregud vilken energi du har;)
    Vi är så olika :D Jag avskyr att påta i trädgården. Inte för att jag är rädd för att få skit under naglarna men... Nä, jag städar hellre bilen, vaxar och putsar än rensar ogräs och sår nytt. Fast i år har vi ju faktist sått lite... Eller sambon har.

    SvaraRadera