onsdag 25 april 2012

Ut ur foglossningsträsket pt 2

Denna duktiga kvinna har gjort mig till en nästan ny människa bara genom en behandling. Det är en enorm skillnad på min kropp. Jag har varit extremt stel i höfterna och ländryggen och även högre upp i ryggen också, men nu kan jag vicka på höfterna igen och ta djupa andetag (jag vet att det låter löjligt men det är helt enkelt sanningen). Det har nästan känts som att jag haft en korsett av bly på mig konstant och där den har suttit har det också varit en molande stickande värk.

Några dagar efter behandlingen så släppte träningsvärken och jag kunde börja röra på mig ordentligt utan att få minsta lilla ont. Jag sover mycket bättre! Jag behöver inte vakna efter en timme för att vända på mig eftersom det gjorde så ont innan. Jag känner mig piggare och det är lättare att göra det mesta i hemmet. Hela kroppen känns flera kilo lättare och jag är såklart lite gladare.

I förrgår var jag på min andra behandling och naprapaten kunde konstatera att jag hade svarat väldigt bra på den första behandlingen. Hon sa då att viga människor (jag är tydligen vig) får lätt såna här problem, men de svarar också ofta bra på behandling. Jag fick en liknande behandling som första gången (stretching, massage och manipulation). Fick även denna gång några fler stretchövningar som jag ska göra hemma tre gånger om dagen tillsammans med övningarna jag fick vid  första besöket.

Vi pratade lite om träning och enligt henne var det fritt fram att göra vad jag vill. Men jag ska vara försiktig med tunga lyft, bära nära kroppen, böja på knäna när jag lyfter och inte ha Flora så mycket på höften och försöka tänka på att räta ut svanken.

Igår hade jag träningsvärk i nästan hela kroppen och idag är jag fortfarande ganska öm, det känns som att jag klättrat upp för ett berg och sedan ramlat ned. Men så var det förra gången också så jag vet ju att det går över. Jag är så otroligt glad och tacksam över att den hemska värk jag gått med i över 1½ år, är i princip borta. Nu ska jag bara börja motionera lite mer så kroppen får komma igång och börja leva igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar