måndag 15 november 2010

Hur mår du?

Hur mår du? Ja det är väl den vanligaste frågan en gravid kvinna kan få. Och hur mår jag då? Jo tack, bara dåligt! Är fortfarande väldigt trött och mår pyton på eftermiddagarna/kvällarna. Har allvarliga problem med matlukt och får inte i mig det jag behöver för att vara pigg och glad samt att det lilla jag får i mig kommer lätt upp igen. Men jag gillar inte att klaga så jag tar det, fast jag hoppas innerligt att imorgon är dagen när jag får må gott igen. Har även känt av lite foglossning som gör mig en aning irriterad. Förra graviditeten mådde jag jättebra förutom att jag var trött, men annars jätte bra. Har gått in i vecka 16 nu och känt smulan buffa runt ganska mycket. Om några veckor ska vi på rutin ultraljudet och det känns väldigt roligt. Och förhoppningsvis kanske jag kan fatta att jag ska bli mamma igen. Ibland undrar jag vars Folke kommer ifrån egentligen, hur i hela friden kom han hit. Ofattbart att han fyller tre år på fredag. Ofattbart att jag förmodligen kommer att vara föräldraledig med två barn om mindre än en halvår. Ja vi har bestämt att Folke ska få vara hemma över sommaren och sedan gå 15 timmar nästa höst. Han gillar sin vistelse på förskolan men jag tycker det är viktigt att han får vara hemma och mysa i lugn och ro. Dessutom, om jag känner mig själv rätt så kommer jag inte orka kliva upp och göra iordning mig själv, Folke och en bebis för att dra in till byn och lämna på förskolan den första tiden. Nä lata familjen kommer nog att såsa runt i huset och lufta oss på gården till att börja med.

4 kommentarer:

  1. Stort grattis till graviditeten! Går själv in i vecka 17 om några dagar och väntar fortfarande på att känna första sparkarna. :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Grattis till din grviditet! Sparkarna kommer nog snart. Brukar vara lättare att förstå vars man ska känna dem efter ultraljudet. =)

    SvaraRadera
  3. Ja hoppas det, jag vet ju om att jag har moderkakan i framvägg men när man plötsligt mår så bra som jag så blir man direkt misstänksam och börjar tro att något är fel. :)

    SvaraRadera
  4. Om moderkakan är där fram så kan det nog ta lite längre tid innan man känner utanpå. Fast det borde väl kännas i magen ändå. Men Jag tror att jag var nog i vecka 20 innan jag kände de "riktiga" sparkarna förra gången. Och nu har jag bara kännt små buffar eller sprattel liksom, inget som känns utanpå och jag måste ligga helt stilla på kvällen för att kunna känna det. Skönt att du får må bra, jag längtar efter den där "normala" känslan just nu.

    SvaraRadera