måndag 29 november 2010

Vecka 18

Igår gick jag in i vecka 18 (enl BM's uträkning). Jag har äntligen, äntligen börjat att må lite bättre. Illamåendet är nästan helt och hållet borta nu, men jag är fortfarande ganska känslig för lukter. Kylskåpet, komposthinken och diskmaskinen är inte mina vänner. Jag har även börjat känna mig lite piggare nu eftersom jag har kunnat äta middag i flera dagar i streck nu. Dessutom har jag kunna klämma i mig en varm macka till kvällsfika också, så otroligt gött. Ligger fortfarande på minus 5 kg, men det lär nog rätta till sig snart då jag kan äta normalt igen. Dricker även Blutsaft för att få i mig lite extra järn och det verkar hjälpa mot tröttheten lite. Tyvärr så har jag ju även känt av lite foglossning och det kan vara extremt störande vissa dagar då man behöver använda kroppen. Men jag gör enligt konstens alla regler så det har inte blivit sämre, fast jag lider lite av att inte kunna promenera så mycket jag hade önskat med hunden. Jag har även börjat få ganska starka sammandragningar som kan vara lite tröttsamt, men det lyckas jag ju genomleva förra graviditeten så det kan jag nog leva med nu också. Inatt blev jag dessutom väckt av lilla smulan som får runt som en galning inne i magen. Ojojoj, denna unge kommer kanske att bli än mer sjövild än Folke. Nästa vecka är det dags för rutin ultraljud och jag håller verkligen på att längta ihjäl mig efter att få se hur smulan har det.

6 kommentarer:

  1. Stora söta lilla Lisa. Veckan 18! Vad tiden går.

    SvaraRadera
  2. Fast det känns ju lite konstigt eftersom jag tror jag var i typ vecka 10 när jag fick reda på det.Så man kan säga att jag tappade två månader graviditet nästan. Men nu har jag faktiskt vant mig vid tanken och längtar. =)

    SvaraRadera
  3. Gud vad häftigt, vad fort det går. Och vilken fin mage!

    SvaraRadera
  4. Ja tiden rusar förbi. Minns att jag tyckte förra graviditeten varade för evigt. Men nu har jag ju haft så mycket att göra att jag inte riktigt hunnit fundera och längta lika mycket. Tror också att det blir skillnad när man redan har en sötunge att roa sig med. Men jag får säkert äta upp det här om några månader =)

    Ps. magen ser mycket större ut än vad den är eftersom jag fotade så skumt. Fick lov att ta bilden med mobilen och då blev det som det blev. :-D

    SvaraRadera
  5. Jag tycker bilden är klockren och kan knappt vänta tills jag får träffa dig!

    SvaraRadera
  6. Linda - Längtar efter att få träffa dig också!!!

    SvaraRadera