fredag 17 februari 2012

Om att inte kunna tänka klart

Håll er undan! Kom inte hit! Vi har fått en hemsk sjuka som drabbat hela familjen. Flora blev förkyld på söndagkväll och sedan har det bara gått utför för oss alla. Flora har skrikit sig genom varje natt sen i söndags och sover endast på dagen om man bär henne.... så ni kan ju räkna ut hur mycket jag har sovit de senaste dygnen. Jag är så trött att jag inte kan tänka som en vuxen människa. Jag är själv febrig och rejält förkyld. Bla...bla... bla kan inte ens skriva ordentligt känner jag.

Sammanfattning: Vi är vrålsjuka hela familjen och det är asjobbigt!

Igår så blev Flora dessutom nio månader och det firades med en tripp till doktorn. Ja, för det är nog garanterat det roligaste som hänt och kommer att hända denna vecka. Jo, vi får dit eftersom vi ansåg att hon hade problem att andas och det är konstigt då ens niomånader bebis skriker konstant helt plötsligt. (Hon har ju mest bara varit glad sen hon föddes). Hon fick utskrivet slemlösande och luftrörsvidgande medicin och vi skulle hålla stenkoll på hennes temp och andning och hoppas att det bara är ett jobbigt virus som ger sig snart. Tyvärr är det typ mission impossible att få i henne den där hemska medicinen, så jag hoppas verkligen att detta ska gå vägen ändå.

Folke har nog dessutom aldrig varit så förkyld som denna gång. Han feberyrar och vrålar om konstiga saker på nätterna och somnar lite här och där. Den vimsiga pappan verkar må rätt så okej, men han har ju haft "turen" att vara mitt i en penicillinkur (pga. en liten skada) så han kanske klarar sig undan med lite snuva och sömnbrist bara.

2 kommentarer:

  1. Krya på er, hoppas ni mår bättre snart! Usch för att vara så sjuka, vi har dragits med förkylningar i 1 månad men du verkar det släppa... vår lille blev 9 månader för knappt två veckor sedan så de ligger lika i ålder!

    Hälsn Jennie E

    SvaraRadera
  2. Jennie - Tack så mycket! Ja det verkar som att det har varit mycket förkylningar ända sdan jul för många. Jag har förstått att våra små är jämngamla, men det var ju verkligen nära, vad kul!

    SvaraRadera