söndag 19 februari 2012

Blåsten på natten


Friden infann sig i huset igårkväll. Flora sov som en stock hela kvällen och natten med två uppehåll för att amma. Folke däckade i soffan och sov även han som en stock hela natten.
Stormen har blåst på lite lagomt och det har fallit snöblandat regn nästan hela natten. Jag vaknade vid fem-tiden och kände mig som en ny människa, ... en ny människa som hör hur det droppar vatten i det tysta huset!!!! På något sätt har det blåst så det läker in vatten i taket på vår hall. Men whatever, tacksamheten att få sova sju timmar på en och samma natt gör att lite vatten i taket inte känns så farligt.

2 kommentarer:

  1. Som att det inte vore nog med sjukdom! Vi tappade lite takplåt vid förra stormen (Dagmar var det va...?) men i helgen blev det inte så mycket blåst här. Däremot höll jag på att få åtskilliga kilo blötsnö över mig från taket men hann precis undan, tur att jag inte hade bebis i pulkan så nära huset....!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev lite mycket för oss nu. Å det här med snö som faller från taken är ju verkligen läskigt. Jag predikar varje dag för fyraåringen att han inte få gå nära laggårn osv. Ibland smäller det ju som åska då det faller så det är nog ganska tungt. Skönt att du hann undan.

      Radera