torsdag 17 november 2011

Trist

Igår blev Flora 6 månader och jag konstaterar att halva bebistiden är över. Får lite panik då jag tänker på det. Huga!! Hade tänkt att skriva något fint med hur det går med hennes utveckling osv, men orkade inte. Igår firade (ironi) vi istället med ladyn's första feber. Mycket trist att hon faktiskt är sjuk på riktigt. Hon är jättetät i näsan och jag har fått lov att shoppa avsvällande näsdroppar och rotat fram snorsug och termometer. Förrförra natten fick hon lätt panik ungefär två gånger i timmen och hade svårt att amma. Denna natten gick det betydligt mycket bättre med hjälp av näsdropparna och idag har även febern gått ned. Men hon är rosslig och snorig.

Storebror har haft hemsk hosta i en vecka och blir lite kruppig på nätterna ibland. Själv känner jag mig en aning sliten då jag hinner med ca 1½-2 timmars sömn per natt ungefär. Vet inte om jag själv är sjuk eller om jag bara är trött.

Ja, det var allt.
Tack och hej från sjukstugan.

7 kommentarer:

  1. Familjen får krya på sig!

    SvaraRadera
  2. Oj, krya på er! Hoppas du snart får sova lite mer!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Såg att du köpte en gröt/välling till Flora. Var inne och kollade runt lite då de har så dåligt utbud i vanliga mataffärerna men stod att man helst skulle blanda med ersättning, hur gör du?

    Anna-Ida

    Grattis till dina söta oxå :)

    SvaraRadera
  4. Kusin, Linda och Marie - Tack! Det värmer!

    SvaraRadera
  5. Anna-Ida - Jag blandar med vatten, eftersom jag fortfarande helammar så får Flora i sig all näring hon behöver. När hon börjar äta ordentligt så kan man ju blanda i tex. chiamjöl, nyponmjöl och olika sorters frukt för att få lite mer näring i gröten.

    SvaraRadera
  6. Ja det var så jag tänkte, vill mest kolla med någon mer erfaren på området :)vad är chiamjöl och vad hittar man det.

    SvaraRadera