lördag 29 oktober 2011

Vi mår...

... bra! Det här med Floras ögon var väldigt lurigt. Hon hade besvär i ca två veckor sen gick det över en vecka och kom tillbaka igen i ena ögat och efter två dar så var det borta igen.... mycket skumt. Enligt BVC så var det ögonfluss som var lite envist. Så nu håller vi tummarna att det är slut på detta. Annars mår Flora väldigt bra. Hon har börjat prata med stavelser wa-wa-waa och tycker själv att det är väldigt trevligt att diskutera olika saker. Hon helammas fortfarande och kommer nog att göra det ett tag till, då det funkar så otroligt bra.

Själv har jag varit i en sjukt trött period (därför det dåliga bloggandet). Jag kan inte skylla det på någon av barnen, utan jag sover helt enkelt kasst ibland. Men inatt/idag har jag fått sova om mig och är pigg igen. Tack älskade ungar för att ni också sov tungt denna morgon!

Folke är helt underbart snäll och har sitt första höstlov nu. Det är rakt en skön känsla att veta att han inte ska iväg på någon förskola på ett bra tag nu (fast vi är supernöjda med hans förskola och han trivs väldigt bra där). För att mysa till det lite extra idag så fick han äta frukost i soffan och kolla på film. Han beställde varm choklad och prickigkorv macka (precis som Pettson och Findus).

Pappan i huset sitter i skrivande stund förmodligen på en stubbe i skogen och har älgbössan i knät. Hoppas att han inte fryser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar