onsdag 18 november 2009

Min älskade prins

För exakt två år sedan hade jag precis kommit in på förlossningen på Örnsköldsviks sjukhus och efter några tuffa timmar så hade jag världens vackraste son i min famn. Imorgon så fyller min fina Folke två år, helt overkligt men fantastiskt!

Han är en jätte rolig pojke som är otroligt smart och kreativ. Vi har aldrig tråkigt en enda sekund när han är vaken. Vi blir förvånade varje dag av hans fantastiska förmåga att uttrycka sig och minnas allt. Han kan berätta det mest inveklade historier och skoja så vi skrattar tills det krampar i kinderna. Han sjunger så vackert att det kommer tårar och han sover så sött att hjärtat värker då man tittar på honom. Han är otroligt modig och inte rädd för att prova sig fram. Snart kör han traktor lika bra som sin mor och dreserar husdjuren på bästa sätt.

Jag är så otroligt tacksam för att få dela mitt liv med en människa som är så inspirerande och underbar. Det är verkligen fint att ha en liten vild solstråle vid sin sida! Så imorgon får förskolan och mormor sköta firandet av lilleman, så tar vi storkalas på lördag då vi kan ta det med ro.

8 kommentarer:

  1. Ja, lilla lilla prinsen som har blivit så stor! Vart tar tiden vägen? Jösses, det känns som att det var igår vi var hos er och tittade på honom och han bara var en liten nyföding. Ujuj, idag ska jag försöka hitta en bra present till lilla trollet :) GRATTIS FOLKE! (och grattis Lisa och Rikard till en så härlig gó-unge!)

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint skrivet! Jag sitter här och ryser. Man minns ju!!!
    GRATTIS FOLKE, hoppas du får en superkul dag och ett riktigt häftigt kalas till helgen:)
    Freja skickar en massa massa härliga, blöta (Obs! Snoriga oxå) pussar!

    SvaraRadera
  3. Grattis till stor-Folke på tvåårs-dagen!!! Massor av kramar från Gubben Stefan och Pernilla me' Mercan ;-)

    SvaraRadera
  4. Grattis till er alla!

    Vilken fin text!
    Jag blir alldeles rörd.

    SvaraRadera
  5. Vad fint du skriver! Hoppas nu att ni haft/har ett underbart födelsedagsfirande :) Hälsningar från miljöbloggsvärlden ;)

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket för alla fina hälsningar! Ni är så fina allihopa! =)

    SvaraRadera
  7. Åh herregud så fint skrivet, Lisa! Tårarna bara rinner! Det allra största som finns är verkligen föräldraskapet!

    Kramar till er!

    SvaraRadera