lördag 7 november 2009

Tunnbrö

Har precis kommit hem från den ena bondgården i byn, där svärmor hjälper till att baka tunnbröd. Jag och Folke fick mysa en bra stund i bagarstugan i den goa värmen. Vi åt bröd, deg, frukt och soppa. Härligt! Efter myset gick vi ut i laggårn och pratade lite med alla kossor och kalvar. Folke är rätt så morsk av sig och klappar alla trots de nyfikna vassa tungorna. Nu ligger Folke och sover ute i vagnen och alla våra ytterkläder åker runt i tvättmaskinen. För även om jag bor på en gård ute på landet, vill jag inte ha laggårs lukten i vårt hus. Synd att vi glömde kameran bara.

3 kommentarer:

  1. Va mysigt!! (Inte med lukten då, men allt det andra) :)

    SvaraRadera
  2. Åh, nuuuu blev jag avundsjuk. Jag vill jag vill jag vill baka tunnbröd!

    SvaraRadera
  3. Jo nog var det mysigt allt!!!

    Mifflan - Vilken otroligt härlig blogg du har!

    SvaraRadera