tisdag 3 november 2009

Jag har gjort det igen!

Jag har tagit mig i kragen och skrivit om hållbar livsstil i vår bya-tidning igen. Å det är så otroligt roligt! Jag hade ju tänkt att få med en sådan sida i varje nummer men tiden, orken och inspirationen har inte riktigt räckt till. I det nummer som kommer ut nu i november så skriver jag om smart julklapps shopping och lite tips på hur man ska tänka gällande återvinning och sopsortering.

Jag måste erkänna att enda anledningen till att det blev av i detta nummer var att jag blev så arg och uppretad på en sak, så jag var tvungen att avreagera mig. Lite barnsligt men effektivt!

7 kommentarer:

  1. Vad var det du blev uppretad på då?

    SvaraRadera
  2. Jag vill inte hänga ut någon, men jag kan säga som så: Det handlar om en miljöbov i min närhet. Någon som håller på med något väldigt miljlö- och hälsoskadligt som dessutom är olagligt. Detta gjorde mig så förbannad att jag var tvungen att skriva av mig lite om just miljö.

    SvaraRadera
  3. olagligt! Men nu måste du berätta mera..;)

    SvaraRadera
  4. hej!! vi kollar in här emellanåt också. Hoppas ni har det toppenbra!! hälsningar från oss!!

    SvaraRadera
  5. Hej, jag har precis hittat din blogg och bara hunnit läsa ett par inlägg.
    Den ser jättefin och trevlig ut.
    Har bokmärkt.
    Kommer tillbaka!

    SvaraRadera
  6. sara - Vi har det fint! Tack för din kommentar.

    ekomuppen - Hjärtligt välkommen, hoppas att du finner mitt svammel intressant! =)

    SvaraRadera
  7. Men du, så smart gjort! Det tänkte jag inte på! Hejja Lisa!

    Många kramar eko-nördarna på Lyckobacken

    www.ekoblogg.blogg.se

    SvaraRadera