tisdag 15 maj 2012

Hot spots och feber


Hundstackaren lyckades med att få fukteksem (hot spots) i helgen. Jag tvättade och rakade och baddade med alsollösning. Men det fortsatte att sprida sig och varade jättemycket. Som tur var så hade jag bokat in en tid hos veterinären idag för säkerhetsskull. Och det var verkligen tur för inatt hade det verkligen blossat upp och han verkade ha rätt så ont. Så jag har spenderat halva förmiddagen på en djurklinik, där vi fick droga min alldeles för glada hund för att kunna raka honom ordentligt i såret och runt om. Han blev ordentligt ompysslad och fick recept på både piller och salva som ska användas. Jag hoppas verkligen att detta ger sig snabbt och läker fint nu. Det är sorgligt att se honom nu, han ser hemsk ut. Och tratten gör ju allt lite mer besvärligt.


Bara en stund efter jag kommit hem från stan och precis hade kastat i mig lunchgröten så ringer det på min mobil från förskolan. Får alltid en klump i hjärtat när jag ser det numret. De berättade att Folke sett lite konstig ut vid samlingen och blåvägrat att äta lunch, så de hade tempat honom och han låg över 39 grader. Så det var bara att kasta sig i bilen och hämta upp en ganska mör liten plutt som ligger i soffan och ser på film.

Hoppas att resten av dagen blir lugn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar