torsdag 10 maj 2012

Ut ur foglossningsträsket pt 3 - Att röra sig


Ja, det går verkligen bättre och bättre för min kropp. Visst har jag trött- och segdagar då den känns som en betongsugga och det stramar och ömmar. Men jag har rätt många dagar då jag känner mig ganska pigg och inte alls speciellt rörelsehindrad. Jag har fått ett bättre hållning och jag skulle chansa på att jag faktiskt blivit lite längre.

Jag var på min tredje behandling hos naprapaten i tisdags och det går verkligen framåt. Vi har jobbat oss hela vägen upp i min nacke nu och dagen efter behandlingen kände jag mig som tio år yngre. Jag hade inte ont på en fläck och var helt rörlig. Fantastiskt känsla! Kan inte minnas när jag kände så sist. Tyvärr har en muskel krampat ihop lite bak i ryggen och den gör sig påmind när jag lyfter och bär Flora. Jag ska försöka att lyfta och bära så lite som möjligt, men det är verkligen skitsvårt speciellt då R jobbar. Nu verkar det dessutom som att Flora har dragit på sig en förkylning och behöver lite extra närhet, så det blir mycket att sitta på golvet och mysa och ute tar vi barnvagnen. Jag har bokat in en behandling till och då ska jag även få ett träningsprogram att göra, för att stärka upp musklerna kring mina problemområden. Jag längtar verkligen efter att få känna mig stark igen och att få komma igång med mer fysisk aktivitet.

2 kommentarer: