tisdag 13 mars 2012

Jag tror det är grannen....

Idag orkade vi inte ens kliva upp när vi vaknade för det bara dånade runt knutarna. Vi låg kvar och lyssnade på vinden som gör alla möjliga konstiga ljud idag. Jag ids inte ut i denna storm och köra till förskolan. Flora kan verkligen inte andas då det blåser och det är en bit att gå från parkeringen in till förskolan. Folke sa att han ändå var sugen på att vara hemma idag så det passade ju väldigt bra. Termometern visar fortfarande plusgrader och solen gassar, men det är inte skönt ute för fem öre

När vi sitter och äter frukost så säger Folke såhär. -Jag tror det är grannen! Vadå grannen undrar jag? -Jag tror det är grannen som är ute och kör fyrhjuling, det är det som låter mamma! Jag ni fattar kanske hur mycket det blåser här då man tror att det står en fyrhjuling utanför och gasar.

2 kommentarer:

  1. Det är samma här... vi tog oss ner till logen för att kolla till hönsen men lillen hade det jobbigt i pulkan med blåsten. Det stormar verkligen! Varenda timmerbjälke knarrar och har sig i blåsten, och vår flaggstång ser precis som er ut som en banan. Efter en sväng till affärn håller vi oss inne resten av dagen. Synd bara med så fint väder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite hånfullt när solen lyser så fint. Men idag hade vi bara lite blåst så Flora har fått åka sele ute.

      Radera