fredag 28 augusti 2009

Tvätta, tvätta händerna

Ja ni vet, det övertjatade ämnet: Svininfluensan! Jag är väldigt skeptiskt mot vaccinet och jag vill verkligen inte ha influensan. Som student har man verkligen inte tid att ha någon ifluensa samtidigt som man ska ta hand om junior och hushåll också. Så jag införskaffade för några veckor sedan sån dära alcogel i små flaskor på apoteket och har placerat ut i bilar och handväskan m.m. Känns bra att lätt kunna tvätta av händerna innan något ska ätas eller så, fast man inte har närhet till toaletten. Har också gjort för vana att rengöra Folkes händer med alcogel så fort han varit på förskolan. Har tänkt tanken flera gånger att detta inte är så bra varken för händerna eller miljön. Men då hittade jag denna ekologiska hand sanitizer på ecoReko. Den ska vara så pass mild att man kan använda den på barnhänder och kinder med. Ska se hur länge dessa redan införskaffade alcogel från apoteket räcker, så kanske en sån här ekotvätt åker hem till oss.

2 kommentarer:

  1. Super! Måste inhandla! Jag har blivit beroende av handsprit.
    Öh. Hur nu det där lät. Men i mitt yrke tvättar man sig jämt med sprit, och nu har jag börjat hemma och före sommaren och i DESSA tider så spritar jag allt som finns i min närhet.

    SvaraRadera
  2. Jo jag nog också lite beroende. Man blir ju nojjig i dessa tider.

    SvaraRadera