fredag 3 juli 2009

Lite datafuffens och sjalseparation

Vårt internet har strulat lite, varför vet jag inte. Men vi har haft en hel del åska och några strömavbrott som kanske har ett finger med i spelet. Iaf så har vi haft en hel del heta dar där man inte orkat gör något vettigt alls. Huset är i total kaos och jag bryr mig inte. Kom iaf på en vettig sak att göra. Jo att lägga ut några sjalar på annons. Jaha, vaddå sjalar? Jo några av er vet redan att jag är en sjalmamma som köpte min första sjal nån vecka innan Folke föddes och övade att knyta den med magen i vädret och packade glatt ned den i BB-väskan. Altså sjalar som man bär sina barn i, precis som i U-länderna. Ingen obekväm oergonomisk Babybjörn här inte! Jag hade läst lite sjalar på ett internet forum och fastnat totalt. Det visade sig vara en god investering eftersom jag inte kunde lägga ifrån mig Folke ens en sekund de fyra första månaderna utan att han fick panik. Så sjalen sparade både mitt tålamod och min rygg. Samtidigt som den gav min son precis vad han önskade mest av allt, närhet! Det slutade med att jag köpte på mig fyra olika sjalar och en ergonomisk sele för att kunna variera mig. Sedan det blev 2009 så har det bara använts en sjal och selen så tre sjalar ligger och värmer hyllan. Så jag tog mig i kragen och la ut de två vackra Rebozo sjalarna på sjalbarn.se och nu verkar det som att jag sålt båda två i ett litet nafs. Känns onödigt att så fina sjalar bara ska ligga och bli dammiga.


Såhär ser den ena sjalen ut, den heter Rebozo Pacific ocean och är kanonbra då man vill knyta på ryggen.


Denna rosa dröm är en Rebozo Polkagris, den har varit en ypperlig sommarsjal för den är tunn och smal så det blir lite tyg och inte så varmt.

Men nu är det dags att skiljas från dessa läckra sjalar och att någon annan får njuta av dem. Är sugen på en ringsjal och en Mei tai istället....hmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar