torsdag 10 december 2009

En helt vanlig ekotomte

Den kurs jag läser nu (musik), ansvarar för luciatåget. Jag ska vara tomte och kunde inte hitta passande klädsel hemma i garderoben. Fick lov att ta en tur på stan och leta något rött i samband med andra ärenden. Siktade in mig på en klädkedja med billiga basplagg. Ryckte åt mig några olika rödfärgade toppar och provade. Alla såg hemska utom en, så jag kikade på prislappen. 149 kr PERFEKT för en fattig student. När jag kommer hem och kollar lite mer på mitt inköp så inser jag att jag lyckats köpa en ekologisk tröja. Finnemang! Visste inte ens att gina gjorde ekoplagg, men nu vet jag och ni med.

2 kommentarer:

  1. Jodå, det visste jag! Det gör Lindex oxå. Åhlens och H&M :)

    SvaraRadera
  2. Åhlens, H&M Kappahl och Lindex har jag ju vetat om rätt länge. Har plagg från alla deras ekokollektioner. Men Gina känndes lite otippat med tanke på deras målgrupp. Kvaliten är så otroligt mycket bättre på ekobomull än vanlig.

    SvaraRadera