söndag 31 juli 2011

Jag vet att jag är lat...

Jodå nog är man lite lat. Orkar inte sitta och knappra på datorn nu då det är så härligt med allt. Vi har så härligt och roligt just nu här hemma. Umgås med vänner, fixar med saker som ska fixas med, myser, promenerar och tar hand om sårig hund.

Ja hunden har gjort illa sig och vi vet inte vad som hände egentligen. Han smet iväg bakom lagårn och kom tillbaka med ett sår uppe på huvudet och ett på halsen. Jag tvättade rent och det såg okej ut, men efter någon dag så small det bara till och blev riktigt snubbigt så vi åkte till veterinären och rakade bort lite päls så man lättare ska kunna hålla rent. Fick salva och tabletter för att skynda på lite nu såhär mitt i röten. Det fina med detta är att man inser vilken pärla Ville är. Trots att han hade lite ont så viftade han på svansen och ville kramas med veterinären hela tiden vi var där. Han älskar uppmärksamhet och struntar verkligen i hur han får det. Och det är ganska skönt att slippa behöva ge lugnande bara för att ta hand om ett sår. Nu har det gått fyra dagar och såren är i princip läkta, men stackars hunden ser inte klok ut då han är rakad på det där sättet. Hoppas att pälsen växer ut snabbt.

Själv har jag tröstshoppat en begagnad syskonvagn nu då R har slut på föräldraledigheten för tillfället. Hade ju verkligen inte tänkt att ha något sånt åbäke, men insåg ganska snabbt att om jag ska kunna komma ut och få lite motion då jag är ensam så är det ganska händigt med en syskonvagn. Den ger bra träning då det är tungt att dra en sån stor grabb som Folke i den. Och joodå, nog kan Folke gå själv. Han har absolut inget fel på sina ben eller ork, det är bara det att han tycker att det är aptråkigt att gå så snabbt som jag vill för att få motion och då lessnar han efter en kilometer. Så då kan det ta 1½ timme att bara gå runt elljusspåret och på det viset få ju inte jag särskilt mycket motion. Jajja, jag tänkte också att den skulle användas som fordon till förskolan nu i höst, så man slipper ta bilen jämt.

Håller också på att fixa till ett fult gammal allmoge-vitrinskåp, som ska få stå i köket. Så för att vara lat, är jag ganska nöjd med mig själv ändå.

2 kommentarer:

  1. Ska det stå fina blomsterkoppar i skåpet?

    SvaraRadera
  2. Maria - Ja det kommer det att göra! =)

    SvaraRadera