fredag 25 september 2009

Första natten

Nu i helgen blir det första gången som Folke ska sova borta själv. Anledningen är ju att vi ska på bröllop där barnen inte är bjudna. Och anledningen till att det är första gången är att vi inte haft något behov av det tidigare. Jag är en sån där mamma som inte tycker att det är nödvändigt att träna på sådant. Jag vet att det kommer att gå jätte bra ändå! Det är hos mina föräldrar han kommer att sova och det trista är att lilleman har gått och blvit förkyld så mormor och morfar kanske inte får sova lika mycket somvanligt. Men jag ska skicka med nässpray och näsdukar så ska det nog ordna sig. Och som en liten extra bonus så har jag köpt lördagsgodis åt honom som han ska få dela med sin mormor och morfar.


Godisarna är natuliga och ekologiska utan gelantin och självklart köpta på Grön gåva!

5 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, jag är inte heller en sådan mamma som vill lämna bort min son, eller vara utan övrig familj, i tid och otid bara för att. Lyckligast är jag då jag får vara med mina närmaste!

    Gick det bra?

    Kramalin

    SvaraRadera
  2. :) Hur gick det då?
    Kan ju inte riktigt hålla med... Men det är väl bara för att vi VET att vi inte kan få "avlastning" om vi skulle behöva det. Dock blir det ju ändring på det nu. Så nu lär jag väl aldrig vilja släppa ifrån mig lilla fröken...

    SvaraRadera
  3. Jag behöver egentligen inte skriva hur det gick, för det vet ni ju redan! Ja det gick ju kanonbra såklart!!!!! Han hade hostat lite på natten, men annars var allt finnemang.

    Linda - Blir jätte nyfiken!! Vad är det du inte håller med om???

    SvaraRadera
  4. Haha meeeeeen, jag höll inte med om att det inte har behövts lämna bort barnet under natten. Mitt barn alltså:) Äsch, du fattar!

    SvaraRadera
  5. Sorry Linda! Lite trögtänkt, men nu fattar jag!

    SvaraRadera