tisdag 1 mars 2011

Nya disktrasor

Förra våren fick jag ett litet paket av min vän P. Det var en diskduk (aka disktrasa) från Ekelund den är gjord av bomull och bambuviskos. Den är ganska rejäl i tyget kan man säga. Perfekt när man behöver torka bort sånt som sitter fast lite och är kletigt, vilket mycket blir då man har barn vid matbordet och i köket. Duken har dessutom en otrolig uppsugningsförmåga så man kan torka mycket spill snabbt. Denna stackars diskduk har använts dag ut och dag in i snart ett år och är rätt sliten.


Ja jag vet, den ser inte riktigt klok ut. Men den är såå bra. Man kan tvätta den i tvättmaskinen på 40-60 grader. Koka den eller köra den blöt i micron för att få den fräsch. Men eftersom den är av 50% bambu så har den aldrig luktat illa eller känts äcklig även fast vi torkat allt möjligt spill med den. Denna trasa är fullt komposterbar och jag kommer nog att klippa den i några småbitar och slänga den i komposten nu. Igår köpte jag nämligen två nya diskdukar.


Dessa två inhandlades på Cervera i Ö-vik och de kostar 69 kr styck. Måtten på dem är ca 30x25 cm. Jag kan varmt rekommendera dem, så jag tycker att de fungerar så bra och är värd sin lilla slant. Vill man kolla upp var de finns att köpa i övriga landet och läsa om mer fina produkter så kolla hemsidan.

4 kommentarer:

  1. Superfina våriga trasor de hade nu! /P

    SvaraRadera
  2. Jag har ju lite dille på fjärilar just nu, men ville ha två så det blev en med blommor också. Tusen tack för att du köpte den första åt mig. =) Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag har också fastnat på ekelund trasor. Dom är bara så härliga!http://gronagrenen.blogspot.com/2011/01/vackra-skap-och-lackra-trasor.html

    SvaraRadera
  4. Jessica - Ja visst är de bra! Tack för din kommentar. Du har en trevlig blogg, som jag klickade in i favoriter. =)

    SvaraRadera