tisdag 22 mars 2011

Hittills shoppat till bebisen

Tänkte att jag kunde visa upp vad vi har köpt till lilla Smulan. Det är inte så mycket men det blir väl så när man har en knodd sen innan. Dessa saker är absolut inga måsten är eller något ekotänk bakom. Det är helt enkelt prylar som vi vill ha för vi vet att vi kommer att behöva dem.

FormFix kudden som också var till mig. Den kommer vi att använda vid amning och som sittstöd. Eller bara som skön avlastning när man håller i Smulan. På bilden är också citykorgen som ska sitta på barnvagnen första halvåret. Mycket nöjd över att vi hittade den i drömfärgen till ett otroligt pris. Den är inte ny men helt oanvänd, vilket känns som en fullträff för oss. I citykorgen ligger också ett litet fårskinn som vi fått av min mamma. Perfekt att ha överallt, i vagnen, i bilen, på golvet, i soffan m.m.


En ny badbalja. Vi hade en likadan till Folke, men vi har varit slarviga med den så den är inte så fräsch mera. Just denna är från ikea och det var den förra också. Olsagbart pris.



En skötväska. Vi hade egentligen ingen riktig till Folke. Mycket pga de hutlösa priserna på sånt och att vi aldrig fann någon vi tyckte vara riktigt bra att slänga ut pengar på. Men sedan hittade vi denna på STADIUM för en billig slant (249 kr). Men då var Folke så stor att det kändes onödigt med en ny. Men den fanns kvar och vi slog till nu istället. Den har många fack och en lös skötbädd i. Det finns bra med remmar så man lätt kan hänga den på barnvagnen. Dessutom så har den ett ganska diskret utseende som gör att man kan använda den som vanlig väska när skötväske-tiden är över. Jag tänker att den kommer att bli perfa att packa bebis saker i då vi ska iväg på förlossningen.


En annan sak som bara ligger och väntar på bebisen just nu är ju de nya tygblöjorna som vi fick av snälla Jane. Det ska bli kul att få testa dem ordentligt sen.
Ja det kommer säkert att bli några pinaler till framöver.

7 kommentarer:

  1. Jag känner verkligen ett stort behov av en sådan där kudde nu. Fogarna är jobbiga på natten och magen så stor att det är obekvämt på sidan. Vart var det du hade köpt den?

    (Ny dator, hoppas kunna börja kommentera igen nu!)

    SvaraRadera
  2. Ja! Jättebra skötväska. Jag hade en sån ju :-) en av många som jag förbrukat. Men min var röd och svart.

    SvaraRadera
  3. Susanna - Jag köpte min på http://www.stellaris.se/

    SvaraRadera
  4. Linda - Jag vet. Hade ju världsågren att jag inte köpte en samtidigt som dig. Ville ju också ha en med rött på, men nu fanns det bara svarta. Men är glad att vi fick tag på en överhuvudtaget nu eftersom de varit borta på vårt STADIUM ganska länge. Galet bra pris och ganska så snygg tycker jag. Var ju avis på din sån där Elodie details skötväska också. Är jättesugen på en sån åkpåse nu.

    SvaraRadera
  5. Linda - Den här http://www.barnlycka.se/sv/artiklar/marken/elodie-details/stroller-shopper-retro-revolution.html

    Folke hade ju napphållare och haklapp i det mönstret och jag tyckte det var såå fint. Så det finns riskt för att det blir en åkpåse i det mönstret. Tror att det kan liva upp en marinblå vagns lite. :O)

    SvaraRadera