söndag 25 mars 2012

Vätskeersättning och engångsblöjor



Snacka om otur....
Idag när Folke kom hem (han hade sovit över hos sin farmor) så klagade han på att han hade ont i magen och han var dessutom allmänt slö. Han hade dålig aptit och ville liksom inte göra något alls. Jag tänkte direkt magsjuka, men sen tänkte jag att han kanske bara hade ätit för mycket av det goda dagen innan då han var på ett kalas. Men då han kom med tårar i ögonen och sa att det var så himla tråkigt att ha så ont i magen så fattade jag att det inte var riktigt rätt. Vi hade planer på att åka till mina föräldrar och han ville verkligen fara. Väl där så åt han inget och somnade på deras soffa...... och sedan kaskadkräktes han två gånger i deras hall.

Flora har även hon varit trött och haft dålig aptit hela dagen och dessutom haft rejäl diarré. Så jag antar att hon också är drabbad.

Hoppas, hoppas HOOOOPPPPPPAAAAASss nu att det stannar här och vi slipper mer bekymmer. I ren panik så har vi iaf införskaffat coladryck, vätskeersättning och engångsblöjor. Inför natten finns handdukar och hinkar på utvalda ställen.

Extra gnäll: Jag, som precis för någon enstaka dag sedan blev av med mina sista besvär ifrån vårt influensamaraton, känner en viss panik över detta. Jag orkar verkligen inte!!! Jag vill att vi ska få vara friska nuuu och gärna ända tills nästa år, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar