tisdag 14 februari 2012

Surdeg


Igår hade vi en aning tråkigt så jag bestämde att vi skulle starta upp en surdeg av vete. Är så sugen på lite lantbröd och vill också ha något lämpligt till Flora då hon börjat gilla brödsmulor. Folke fick göra grovjobbet och då blev han så sugen på att baka så vi gjorde en rulltårta i bara farten. Hoppas att denna surdeg kommer igång snabbt och blir bra så vi får fina bröd framöver. Har inte haft surdeg hemma på över 1½ år eftersom jag inte tålde lukten då jag var gravid, men nu ska det nog funka.

4 kommentarer:

  1. Hoppas du haft en underbar allahjärtansdag :)

    Tänkte tipsa dig om min ena tävling som går ut i morgon onsdag. Du kan vinna presentkort på hejbaby.se ! Gratis barnkläder är ju aldrig fel :)

    Passa på att vara med, klicka här:

    http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/january/vinn-presentkort-hos-hejbabyse.html

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjärnan funkar inte så bra nu med all sömnbrist så jag missade den tävlingen. Sorry!

      Radera
  2. Vad roligt med lite bakning :)

    SvaraRadera