måndag 3 januari 2011

Vecka 22

Jojjo, magen jäser. Helt plötsligt är magen i vecka 22 och jag fattar inte riktigt var tiden tar vägen. Jag blir ganska rejält sparkad från insidan nu, med jämna mellanrum dygnet runt. Ligger jag på sidan så syns sparkarna utanpå magen då bebisen prickar på sidan om moderkakan. Sammandragningarna har minskat rejält sen innan jul. Antar att det beror på mindre stress, då jag lade skolarbetet lite åt sidan. Foglossningen är densamma, men det har jag liksom börjat vänja mig vid så det är inte riktigt lika drygt. Hoppas att det håller sig på denna nivå så jag kan vara lite aktiv iaf. Förutom just detta mår jag jättebra nu, det är verkligen som det står på alla ställen att detta är en bra tid i graviditeten. Folke är väldigt intresserad och brukar lyssna och prata med magen. Han undrar när bebisen ska komma ut egentligen och han fantiserar om vad de ska leka för lekar. Jag längtar verkligen tills de får träffas på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar