lördag 25 september 2010

Växa i och växa ur

Idag har det röjts i Folkes garderob. Något jag gör alldeles för sällan. Vi har sparat alla hans urväxta kläder på detta sätt, i storleksording i påsar i flyttkartonger. Och ja, vi har sparat allt för att kunna avända till syskon. Så nu finns det i princip tre proppfulla flyttkartonger med allt från små hjälmmössor till vinteroveraller i storlek 56-92. Och idag började jag på en till kartong... Det blir mycket kläder då man haft både kräkbebis och en stor kille som spiller mycket och jobbar hårt. Hur gör ni med alla kläder som barnen växer ur?

2 kommentarer:

  1. Jag sparar det mesta, men mycket kläder har jag lämnat i Gottne (Loppis). Sen skickar jag julpaket med hoppets stjärna som innehåller lite barnkläder och leksaker.

    SvaraRadera
  2. Jag hamstrar på mig och sparar. Skriver strl på ordentligt så att jag har stenkoll på vad som är inuti. Jimmy har skrattat åt mig tidigare men jag skulle tro att han tycker att det är bra den dagen allt ska röjas ut=)

    SvaraRadera